reklama

Prečo moje priezvisko komplikuje ľuďom život ... alebo láme jazyk.

Od kedy som sa určitým činom  http://www.mojasvadba.sk premenovala z Kamenská, na Torzewská, všetci majú s týmto novým priezviskom problém. Dokonca moja sestra ma minule nazvala Touževská. Moje nové priezvisko nevie nikto vysloviť ... Je vtipné počúvať tú výslovnosť a lámanie jazykov, hlavne v telefóne kde všetko znie foteticky inak ako naživo. Pravidelne, denne počúvam: Ako? Môžete mi to ešte raz zopakovať Môžete mi to vyhláskovať

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

"Baví" ma opakovať ľuďom priezvisko po hláskach, a najviac to ako mi následne pošlú mail s menom - torewska, torzwska,torsevska resp. iné skomoleniny.

Pomaly si zvykám na túto skutočnosť. Vždy som chcela mať zaujímavé meno resp. priezvisko.Počula som aj teóriu, že mená majú svoje vibrácie.Hmmmm, stojí za zamyslenie.Myslím si však,že mať zaujímavé alebo cudzojazyčné priezvisko nie je vždy výhra.

Hlavne na Slovensku, kde má každý druhý s tým "problém".

Má to minimálne jedno +.

Okrem výborného manžela / mimochodom slováka ako repa, po poľsky nevie ani ceknúť /som získala to,že si ma každý zapamätá.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Citujem "Tá s tým poľským menom."Mimochodom vyslovuje sa to [toševská ]po správnosti bez r.Ale nič si z toho nerobte ak to nevyslovíte na prvýkrát dobre.: )Ja som si už zvykla.

Ale ak sa nájde nejaký poliak - čitateľ blogu, rada sa priučím správnej výslovnosti.

Jana Torzewská

Jana Torzewská

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu